Márton-ünnepünkön a 6. osztály előadásában nézhettük meg közösen a Márton-történetet, majd délután a gyerekek osztályszinten, életkoruknak megfelelő programokkal élték meg az ünnepet: a kisebbek lámpásokkal és manókereséssel, a nagyobbak önzetlen, másokat segítő cselekedetekkel:
Az idei Márton nap sok meglepetéssel és izgalommal telt az 1. osztályban. A napot az ötödikeseknél kezdték, akiknek egy szép és finom fonott kalácsot vittek ajándékba, akik egy szép lámpással ajándékozták meg a kicsiket.
Délután – az új lámpásaikkal – egy nagy sétára indultak énekelve a másodikosokkal. Amikor az iskolába visszaérkeztünk, akkor pedig újabb izgalmas dolog várt ránk, mert mécsesekkel volt kivilágítva az egész udvar, és a játszótérnél egy meseszép Manóvárra találtunk. A Manóvárból itt-ott kikukucskált sok-sok Manó a legnagyobb örömükre.
Énekeltek egyet közösen, majd elfogyasztottak egy finom kalácsot a másodikosokkal.
A 3. osztály kis libákat készített a 2. osztálynak erre a napra. A só-lisztből készült apróságokat személyesen adták át. Közös énekléssel ünnepeltek együtt és a 2.osztály megosztotta velük Márton-napi kalácsát.
Este a 3. és 6.osztály közösen indult el a Nagyerdőre, hogy a sötétben a kis lámpásokkal végigmenjenek az izgalmas Manóúton. Párokat alkotva indultak el a kijelölt szakaszon. Így a nagyobbak segítették a kisebbek félelmét, izgalmát leküzdeni. A hosszú út után libazsíros kenyeret fogyasztottak együtt az osztályok közösen.
A 4. osztályban csöndes elmélyülés volt Márton napján. A héten süteményt sütöttek, amit a Hajléktalanszállónak adtak át.
Az 5. osztály színes lámpásokat készített az 1. osztályosoknak, bízva abban, hogy a lámpás fénye előcsalogatja a manókat a búvóhelyükről. A péntek reggeli átadás után a Kurucz utcai Óvodába vittek egy szép kis meggyfa csemetét, ami remélhetőleg néhány év múlva finom piros gyümölccsel ajándékozza meg a kis embercsemetéket.”
Mit élünk meg ebben az ünnepben, az évnek ebben a sötétedő, hidegülő időszakában? Ezekre a kérdésekre mindannyiunknak magunkban, magunkból kell megtalálni a választ. Márton jót tett a koldussal. Ki-ki maga tudja, mi jót tehet mindennapjaiban, a maga életében. Lehet ez a segítség egy mozdulat, odafordulás, ima valakiért, egy jókor teremtett csend… A 7.osztály ezt a csendet, segítést élhette át, azáltal, hogy a temetőben elhagyatott, gondozatlan sírokat tette rendbe, és gyertyát gyújtottak…
A 8. osztály múlt hét pénteken a Református Idősek Otthonában járt a Nagyerdőn.
A csapat fele gereblyézett kint a gondnok bácsival, a másik fele, bent beszélgetett és kézműveskedett az idősekkel. Adventre hangolódva kis asztali díszt, ill. karácsonyfára pattogatott kukorica-füzért készítettek közösen.
A gyerekek vittek kukoricát, befűzték a tűt, az idősek pedig felfűzték. Aki nem tudta, az adogatta a gyerkőcnek.
Az iskolában előre elkészített Házi Áldást ajándékKéppen lámpásuk mellett énekelve adták át. Az idősek megkínáltá a gyerekeket teával, pogácsával és többen nagyon meghatódtak: voltak, akik könnyes szemmel mondták, hogy menjünk máskor is…