Az iskola szellemi-pedagógiai vezetését a tanárok közössége, a Tanári Kollégium hordozza.
A kollégium tagjai heti rendszerességgel tanári konferenciát tartanak, mely művészeti részből, stúdiummunkából, gyermekmegfigyelésből és igazgatási részből áll. A tanári konferencia a közösség szellemi és pedagógiai központja, ahol a tanárok a munkakapcsolaton túlmutató mélységben tudnak együtt gondolkodni, pedagógiai kérdéseket megoldani, közös művészi- és stúdiummunkát végezni, valamint az iskola igazgatási ügyeiben eljárni.
A tanári konferencia feladata, hogy élő szellemi műhely alakuljon ki, amely lehetővé teszi a kollégium tagjainak fejlődését, azt, hogy gondoskodjon az iskola pedagógiai programjának megvalósításáról, szervezze az iskolában folyó pedagógiai munkát és az ahhoz szükséges feltételeket igényelje a fenntartótól.
Az egyes pedagógusok önismereti útja egymást gazdagítva, emelve olyan tanári közösséget hívatott létrehozni, amely az iskolai közösség egésze felé tud éltető impulzusokkal, ideákkal, módszerekkel és kellő szociális érzékenységgel odafordulni.
A tanárok közötti kommunikáció eszközei:
- csütörtöki tanári konferenciák;
- szóbeli és írásbeli beszámolás és visszajelzés;
- rendszeres napi szintű egyeztetések;
- tanári hirdetőfal;
- tanári levelezőlista;
- közös dokumentumszerkesztő felület;
- többnapos közös konferenciák, tanévkezdő és zárókonferencia;
- belső továbbképzések;
- hospitálás és mentorálás, óramegbeszélések;
- továbbképzések.
A tanári konferencia részletes működését a Szervezeti és Működési Szabályzat tartalmazza.