Apály, szárazság, vízhiány… kapcsolódva, azaz ebből kifolyólag nem véletlen, hogy idén központi figyelmet kapnak az elemek, a víz, az energia iskolánkban is.
A 8. osztály fókuszába először a víz alatti világ került: átsétálva a könyvtárba tartalmas búvárkiállítást tekinthettünk meg, ahol a víz alatti világ történelmi, természeti szempontból egyaránt figyelmet kapott. Az osztály nosztalgiázott: azaz nagy gyerekként kezdett kincskeresésbe. A homokból számtalan gyönyörű kagyló, csiga került elő… 
Aztán jött a gondolat, hogy ha már évkezdés, akkor mi lenne, ha csapat-összerázó programunk kapcsa is a VÍZ lenne. 
S bár az időjárás-előrejelzés esőt mondott aznapra, a csapat nem rettent vissza, azaz ezt is a Víz-projekt részének tekintettük: ellátogattunk a strandra.
Az energia-víztakarékosság jegyében tudatosság, átláthatóság szempontjából kértem egy kis körbevezetést a Fürdőben. Mert arról is sokszor beszélgettünk már, hogy – nekünk legalábbis – még természetes, hogy folyik a csapból, de vannak országok, ahol harc folyik érte és van, ahol gyerekek iskola helyett szinte egész nap sorban állnak a kútnál érte…
 
Fekete József műszakis kolléga tartalmasan mutatta be nemcsak az ottani berendezéseket, rendszert, de kérdezett és mesélt a fürdő és ivóvizünk forrásáról, az érkező víz tisztításáról, a körforgásról is. Kezdtük az égi áldással, az esővel, számba vettük felszíni vizeinket, majd a felszín alattiakra is kitértünk. 
Megtudhattuk, hogy már a 19. században, Simonyi óbester kezdeményezésére megépült az „alap”: a Fürdőház. Először összesen kilenc kád állt rendelkezésre a létesítményben és mindezeket tisztálkodás miatt üzemelték be anno. Szennyvíz, víztisztítás, szűrés, fenntartható vízgazdálkodás is szóba került. Nagyon érdekes volt bepillantani a kulisszák mögé, de ezután következett csak az igazi élmény: belevethettük magunkat a hullám/sodró/ugrálós medencébe. Nagy öröm volt ilyen óriási zöld felülettel látni a strandot, hisz rajtunk kívül csak 2-3 ember fordult elő azon a többnyire borús, számunkra mégis derűs napon… Az esőidézés teljes mértékben tegnapra sikerült… 
Becsüljük meg ezt a drága, életet adó kincset!
Hegedűsné Tóth Judit 
Ui: Egyébként mindemellett geometriaepochánk volt. Hogy jön ide a Víz? Hát úgy, hogy lételemünk és a térgeometria platonikus testei lehetőséget adtak a kapcsolódásra. Hisz közülük az ikozaéder a víz elemhez kötődött már jó ideje…