JÁTÉK AZ EGÉSZ VILÁG… – FEJLESZTÉS A NAPRAFORGÓBAN
Pályázati azonosító: NTP-TFJ-21-0009
Kedvezményezett neve: Napraforgó Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és AMI
2021. július 01 – 2022. június 30.
Elnyert támogatás: 900.000 Ft
A program célja: egy olyan délutáni Közösségi Játékklub működtetése 60 órában, amely a játék keretében fejleszt.
A 4 fő terület segítené a fejlesztést:
I. Testi kinesztetikus: fejleszti a gyerekek mozgását és egyensúly érzékét
1 .Ugróköteles játékok – ritmusérzékfejlesztés és saját testük érzékelése.
2. Csapatjátékok – a szabályok betartása, a közös mozgás és játék élménye fejlesztő
3. Ritmikus gyakorlatok réz rudakkal, fagolyókkal – interperszonális képességek,az egymásra figyelés, a mások és a saját fizikai testük érzékelése, szabályos ritmusú speciálissor az adott eszközökkel.
4. Zsonglőr játékok – az észlelés és mozgás összehangolására, az önirányítás kialakulására, a két agyfélteke működésének harmonizálására és koncentrációs képesség növelésére törekszünk.
5. Sportjátékok: kézilabda, röplabda, futball, magasugrás, falmászás, ütős labdajátékok
II. Interperszonális-intraperszonális:
1. Társas, szociális képességek, önismeret fejlesztését célzó játékok, pszichológiai játékok, érzékenyítő programok.
2. A magyar és a világ más nemzeteinek kultúráját bemutató játékok, népi játékok
3. Logikai készségfejlesztés speciális egyéni és társas játékokkal.
4. Manuális tevékenységek, melyek fejlesztik a finommotorikát, az esztétikai érzéket és a számolási készséget.
5. Nyelvi készségeket fejlesztő játékok, drámajátékok; előadások szervezése a diákok közreműködésével.
III. Zenei: harangjátékok, dobok, ritmusbotok, hangolt ritmusbotok (puttyogó), ritmushangszerek
1. Zenei improvizációs gyakorlatok
2. Vezetett zenés játékok: zenélés dobokkal, ritmusgyakorlatok, énekes-hangszeres gyakorlatok
3. Zenei előadások szervezése szülők bevonásával
4. Komolyzenei előadások
5. Könnyűzenei stílusirányzatok megismerése: a jazztől a slam poetry-ig.
IV. Matematikai-logikai társasjátékok, Lénárt gömbök: logikai-matematika gondolkodás fejlesztése.