Fenntartható fejlődés gyakorlati szemmel / EU társadalom és jog
A Waldorf-iskolák életrevalóbb fiatal embereket nevelnek
Waldorf-iskolások – ezek nem azok, akik eltáncolják a nevüket? Nehéz dolga van a reformpedagógiának, ha szeretné elérni a működését gyakran szkeptikus távolságtartással szemlélő közvélemény elfogadását. Ennek az az oka, hogy nehéz felmérni, valójában mennyire ésszerűek az alternatív oktatási koncepciók. A Waldorf-pedagógiának sincs könnyebb dolga, jóllehet történetileg hosszabb múltra tekint vissza, mint a többi reformkezdeményezés.
Andreas Schleicher, az OECD oktatásügyi szakértője és a Pisa-tanulmányok nemzetközi koordinátora egy sajtókonferencián bemutatta a düsseldorfi Heinrich Heine Egyetem egyik vizsgálatát a Waldorf-iskolások oktatásának tapasztalatairól. ••••►
A cikk fordítása: Szöllős Ákos | 2013.03.23.)
Forrás: http://waldorfsuli.hu/index.php/waldorf-pedagogia/olvasosarok/725-waldorf-iskolak-dicserete