A 3-4.osztály állatkerti munkálkodása és faültetése
3.osztályban a „földre érkezést” nagyban segítik a gyakorlatias tapasztalatok, így fontosak számunkra a munkálatok. Szerintem nem csak az év eleji gabonavetés, vagy az év végi házépítés, hanem a folyamatos, hétköznapi dolgok is, mint pl. a takarítás. Idén ezért volt többször a gyerekek feladata ez a tevékenység, azaz a mindennapi sepregetés mellett időnként portörlőt ragadtunk és mindent igyekeztünk együtt alaposabban átsikálni ‒ amellett, hogy az iskolai kiskertet gondozzuk.
A fentiekből adódóan szerettem volna, ha az Állatkertben sem csak szemlélődőként vagyunk jelen, hanem kicsit megpróbálunk segíteni a kert élőlényeinek.
Szívesen csatlakoztak a közös tevékenységhez a 4.osztály dolgos kezecskéi is, akik „gazdái” egyébként az Állattan epochájuk miatt érkeztek a helyszínre.
Lányos munkák várták a leányzókat a takarmánykonyhán: zoocsemegét kellett méricskélniük, csomagolniuk, ill. almát és répát vagdalniuk, szeletelniük. Az állatkerti lakók nagy örömére és a dolgozók megsegítésére közel 300 csomagot és több vödörnyi zöldséget, gyümölcsöt sikerült előkészíteniük a szorgalmas kis alkotóknak.
A fiúk eközben a kertészeti részlegen tevékenykedtek: elbeszélgettünk az őshonos tölgyek szerepéről: mi mindent adnak nekünk és más élőlényeknek a fák, miért fontos, hogy újra ültessünk a folyamatos kitermelés/vágás helyett/mellett. Az állatkert területén rengeteg makk gyűlt össze, amit a dolgozók ősszel összegyűjtöttek: ezeket kellett először különválogatnunk és csak a jókat, jó irányban, megfelelő mennyiségű komposztos földet kimérve, egyesével elültetgetni, hogy a kis facsemetéket nevelhessenek belőlük. A végeredményen meglepődtünk: 166 kis LÉLEKzetfaMAGot sikerült elültetni – közel annyit, amennyi iskolánk lélekszáma J
Hegedűsné Tóth Judit
3.o. osztálytanító