1%

  A mi világunkban, jelenünkben a számok bűvöletében és szorításában élünk. Mindenhol körülvesznek bennünket és meghatározzák napjaink kereteit. Százalékokkal is sok helyen találkozunk (árleszállításkor, GDP növekedéskor, szavazáskor stb.).
Adónk 2×1%-áról szóló döntés jó pár éve lehetőség számunkra. Ez az egészhez viszonyított századrész elenyészőnek tűnik, hiszen egyetlen része az egésznek. Így is tekintünk rá, mint apróságra, elenyésző csekélységre, figyelemre sem méltó kicsinységre. Pedig a kevés, az apró, a jelentéktelennek tűnő kicsi összeadva sokat jelent/jelenthet. Az 1%-ra úgy is tekinthetnénk, mint:
– talált pénzre, ami már van, létező, nem kell tennünk érte, hiszen már korábban sokat tettünk azért, hogy legyen,
– adományra, míg ha ezt a szót a mai gondolkodásunk, mint láthatatlan segítség eszközét el is felejtette volna. Mintha elvesztettük volna a bizalmunkat, hogy valóban oda kerül, ahová szántuk, Pedig a bal kéznek nem kell tudnia, mit tesz a jobb. S körültekintő figyelemmel, a mi adományunk is valódi segítséggé válhat.
– szabadság eszközére, amivel szabad akaratból, láthatatlanul is segíthetünk, jót tehetünk.
– választás és döntés lehetősége, amikor véleményt formálhatunk a támogatásunk által, voksot tehetünk hit és értéknek tartott civil kezdeményezések mellett,
– figyelem és akarat megnyilvánulása lehet, amikor észreveszem, hol lehet szükség az én támogatásomra, akarattal kísért, gondolattól valódi cselekedetig kísért megfogalmazásra.
  A gyerekeknek mesélt Mákszem mesében, az apró mákszemek képesek összefogással megmutatni erejüket a hatalmas súllyal szemben. Hiszen egymást támogatva, sok kicsi ereje összeadódva sokat ér. 
  A mi 1%-unk önmagában valóban sokszor kicsi, nem épít, nem ad új lehetőséget a változásra, fejlődésre. De valamennyiünk 1%-val, barátaink, családtagjaink, munkatársaink, ismerőseink apróival megtámogatva segíthetünk. Felvállalhatjuk szülőként 1/354 (szűk szülői közösségünk) fenntartói részünket. Lehetünk gondozói, támogatói saját iskolai költségvetésünknek. Nem csak a saját gyermekemért, hanem az osztálytársáért, ismeretlen iskolatársáért is felelősséget hordozva. Talán 1%-unk abban is segíthet, hogy újra megerősödjön az a bizalom, amivel a Waldorf-iskolát, a mögötte lévő pedagógiát választottuk egykor. 
Tegyünk érte közösen!  
 
A rendelkező nyilatkozatra írandó adatok:
A kedvezményezett neve:  JÓ RITMUS” ALAPÍTVÁNY
A kedvezményezett adószáma:  18564383-1-09

Üdvözlettel:
Napraforgó Waldorf Iskola
és a fenntartó „Jó Ritmus” Alapítvány