Van Debrecenben a Kút utcán egy iskola, ahol fohásszal kezdjük a napot és a gyerekek minden reggel léleknyitogató bizonyítványverseket mondanak a varázslatos évszakasztalt körbeállva. Ezt követi a ritmikus rész, majd az epochális tanulás a táblarajz által ráhangolódva. Kezdődhet a munka a méhviasz krétával! S az epochafüzetben máris kirajzolódnak a keretek és a formarajzok. Az elmélyült munkát a helyes testtartás is segíti, amit nálunk nem szék, hanem ülőpárna biztosít. A harmonikus testtartásra és mozgásra máshogyan is figyelünk, például euritmiaórán.

Az euritmia az egész test mozgásával, a tér és idő világában teszi láthatóvá a hangzó beszédet azáltal, hogy a beszédképzés parányi, de összetett mozgásait az egész test mozgásává nagyítja. Ezért is hívják az euritmiát egyszerűen a látható beszéd művészetének.
De mi is az az euritmia? A szó görög eredetű, jelentése: jó ritmus.
Az euritmia egy nagyon sajátos mozgásművészet, melyben igen gazdag pedagógiai lehetőségek rejlenek. Az euritmia nem pusztán testgyakorlat, de nem is tánc, benne a test a lélek és a szellem egyaránt részt vesz. Az euritmia csupa olyan mozdulatból, gyakorlatból áll, amelyeknek hatására észrevétlenül, de hatékonyan összekapcsolódik a gondolkodás-érzés-akarat, harmóniát, egyensúlyt teremtve az emberi szervezetben.
A Waldorf-pedagógia él ezekkel a lehetőségekkel, mely a gyermekeket harmonikus testi, lelki és szellemi fejlődéshez segíti.

 

Honlap mozgo kepek India epocha