Van Debrecenben a Kút utcán egy iskola, ahol fohásszal kezdjük a napot és a gyerekek minden reggel léleknyitogató bizonyítványverseket mondanak a varázslatos évszakasztalt körbeállva. Ezt követi a ritmikus rész, majd az epochális tanulás a táblarajz által ráhangolódva. Kezdődhet a munka a méhviasz krétával! S az epochafüzetben máris kirajzolódnak a keretek és a formarajzok. Az elmélyült munkát, mint tudjuk sok tényező segíti, többek között a helyes testtartás. Nézzük csak, min ülnek és min dolgoznak a gyerekek?

Aki belép az első osztályosok termébe, azt tapasztalja, hogy nincs hagyományos iskolapad és szék, hanem ülőpárnák és ülőpadhoz hasonló asztalok sorakoznak. A helyes testtartás nemcsak támlás széken érhető el, hanem a tönkölybúzával megtöltött ülőpárnákon is elsajátítható a kényelmes és anatómiailag is helyes ülőhelyzet. Az asztal is többfunkciós, hiszen a beszélgető körben még ülnek rajta, a ritmikus részben már mennek rajta, a tanulás további szakaszában pedig írnak rajta. A padok súlya épp megfelelő ahhoz, hogy ne boruljon könnyen, de két gyermek még kényelmesen mozdítani tudja, ha átrendezésre kerül a terem. Innentől kezdve a nevelő kreativitása szab határt a berendezés kihasználásában.

cof