Van Debrecenben a Kút utcán egy iskola, ahol fohásszal kezdjük a napot és a gyerekek minden reggel léleknyitogató bizonyítványverseket mondanak a varázslatos évszakasztalt körbeállva. Ezt követi a ritmikus rész, majd az epochális tanulás a táblarajz által ráhangolódva. Kezdődhet a munka a méhviasz krétával! S az epochafüzetben máris kirajzolódnak a keretek és a formarajzok. A helyes testtartást nálunk az ülőpárna, az euritmia és a bothmer-gimnasztika is segíti. Ha már segítségről van szó, akkor: Extra Lesson és Lili kutya, mint munkatárs.

Waldorf Lili (merthogy ez a hivatalos neve) 2014 novembere óta „dolgozik” nálunk terápiás kutyaként minden gyermek örömére. A labrador retriever kutyust Szűcs Andrástól, a Vakvezető Egyesület vezetőjétől kapta az iskola. A kutya jelenléte minden gyermekre ösztönzőleg és jutalomértékűként hat, elősegíti a kapcsolatfelvételt és a kooperációt, lehetővé válik a gyermekek figyelmének tartós fenntartása. Az iskolakutyának fő ereje a motivációban van, a kutya motiváló erejében. A gyermekek többsége vonzódik az állatokhoz, szeretnék őket megfogni, irányítani, megismerni. Egy élő állat jelenléte megváltoztatja gyerekek viselkedését, rá figyelnek, vele szeretnének feladatot megoldani, gyakorolni. A gyerekeknek néhány szabályt azonban be kell tartani a kutyával való munkában – például bárki simogathatja a szünetekben, de etetni szigorúan tilos. Lili boldog, kiegyensúlyozott kutyus, különösen, ha gazdija közelében lehet, aki nem más, mint iskolánk fejlesztő pedagógusa, a második osztály osztálytanítója, Farkas Diána.