Van Debrecenben a Kút utcán egy iskola, ahol fohásszal kezdjük a napot és a gyerekek minden reggel léleknyitogató bizonyítványverseket mondanak a varázslatos évszakasztalt körbeállva. Ezt követi a ritmikus rész, majd az epochális tanulás a táblarajz által ráhangolódva. Kezdődhet a munka a méhviasz krétával! S az epochafüzetben máris kirajzolódnak a keretek és a formarajzok. Az elmélyült munkát a helyes testtartás is segíti, amit nálunk nem szék, hanem ülőpárna biztosít. A harmonikus testtartásra és mozgásra máshogyan is figyelünk, például euritmiaórán vagy a bothmer-gimnasztika során.

A bothmer-gimnasztika antropozófiai alapokon nyugvó mozgásforma, amely megtanít, hogyan használjuk a körülöttünk lévő tér erőit. A gyakorlatok a gyermekkor 9-től 18 éves korig tartó szakaszát ölelik át, az adott kor lehetőségeit és nehézségeit hordozzák magukban. A gyakorlatok archetipikus formáikkal egyensúlyt hoznak belső világunkba, emberi kapcsolatainkba, a mindennapi életünkbe. A test iskolázása a lélek harmonikus működésére is kihat, valamint összeköti a szellemet a fizikai testtel. A mozgásformák középpontjában a szívcsakra áll. Segíti a szabad mozgás kifejlesztését. Nyitottságot és erőt visz mozdulatainkba, emberi létünkbe.

A gyakorlatok a világmindenség hieroglifái, talányos és szép formák.”
– Gróf Fritz von Bothmer